esmaspäev, 16. september 2013

Tasapisi

Goedemorgen allemaal. Slaap je lekker? Ik slapt. Mijn naam is Dan. Ik heb kort, blond haar. Ik ben uit Estland. Ik woon in Groningen, mijn adres is Korreweg 105A(honderdvijf A). Vandaag is mandaag en het is vijf voor half tijn.

Täitsa juba tuleb Hollandi keeles midagi. Sellele kursusele saamisega vedas mul kõvasti.. Nimelt on esimese aasta rahvusvahelistele õpilastele mõeldud 50 tasuta Hollandi keele tundi ja kohad täitusid ruttu. Õnneks panin ennast ootejärjekorda ja meil õnnestus londonlase Marceliga kohad saada. Meid on seal tunnis kuskil kahekümne ringis ja seltskond on äärmiselt kirju. Esindatud on Hiina, Soome, Poola, Kongo, Eesti, Austraalia, Jamaica, Malaisia, Saksamaa ja Inglismaa. Jamaicalane on lahe - 33-aastane, aga näeb välja 20 ja teeb kogu aeg lapsikuid nalju ning naerab täiega. Hea õhkkond on meil seal. Heel goed!



Kool on siiani väga huvitav olnud. Palju on ise lugemist. 3-4 tundi järjest lugeda on küll väsitav ja silm kipub kinni vajuma, aga samas on väga põnev. Loenguid on 10-12 tundi nädalas + 4 tundi hollandi keelt, mis ma ise juurde võtsin. Eeldatud on, et me õpiksime iseseisvalt 30-35 tundi. Kas selleks oli siis vaja siia tulla, et raamatuid lugeda? Jap. Ja loengus on meid veel umbes 400 inimest korraga. Õnneks on korra nädalas selline asi nagu mentorgrupiga kohtumine. Mentorgrupis on 12 inimest ja kaks instruktorit, kellega me põhiliselt õpime akadeemilisi oskusi. Esimene kord mängisime nt. bingot.


Peaaegu kõik terve aasta raamatud. Hindadest ei räägi. Mul õnnestus need õnneks kasutatult osta ning säästsin sellega 50% vähemalt. Valgete äärtega raamatud on kuskil 4 korda odavamad koopiad, mida saab ühest trükikojast. See on loomulikult illegaalne. Eelmine aasta polnud selle trükikoja omanikul trükikoda ja ta reklaamis koopiate müüki Facebookis. Ja üleandmine? Õpilastel lasti kindlal kellaajal linnaväljakule koguneda ja kindla välimusega autot ootama jääda. Auto tuli, välja astus juht, tegi pagasniku lahti ja hakkas kiirelt raamatuid jagama, ise närviliselt ringi vaadates, et kuskil politseid poleks. Nagu narkootikume jagaks. Eks pettust ole igas riigis. Koopiatel on ainult üks viga:


Skeemima pean minagi. Käisin kolmapäeval linnakeskuses, et ennast registreerida. Oma aadressiks ütlesin eestlase Jaani paatmaja aadressi. Tegelikult elan teises kohas. Küsiti, kas mul on rendileping ka ette näidata. Ma ütlesin, nagu oleks see maailma kõige loomulikum asi, et mul pole rendilepingut. Mulle anti mingi paber, millele keegi Jaani aadressil elavatest inimestest peab allkirja andma, mis lubab mul ennast sellele aadressile registreerida. Kui Jaan selle allkirja annab, siis saan jääda oma praegusesse väiksesse tuppa(vt. eelmist postitust). Tuleb ainult loota, et omanik minust teada ei saa.

Pühapäeval käisin rattaga linnas tiirutamas ja tegin teile natuke pilte ka.


Rongijaama rattaparkla


Rongijaam


Sild rongijaamast kesklinna poole.


Õiges Hollandi linnas alati olemas. 


Vismarkt


Grote Markt ja kunagine City Hall.


Harjumäge siin pole, aga mingi selline ehitis on keset Grote Markti.


Selle ehitise disain... Kaspar teeks ikka ilusa.


Euroopa suurim baar.

Ma tegelikult pigem väldin väljas käimist. Muidugi on suur osa sellel, et see on kallis, aga ma pole nagunii suur klubitaja. Laupäeval oli meil ühe saksa tüdruku, Mariella, juures hoopis mõnusam isumine. Tähistasime Marceli sünnipäeva. Täitsa oma seltskond on juba välja kujunenud. Tegelikult mind kutsuti nädalavahetuseks ühe mitte selles seltskonnas oleva sakslase poolt Bremenisse peole ka, aga ma ei hakka veel nii suuri kulutusi ette võtma. Joscha ikka proovis mind kaasa saada ja lasi mul selle peo muusikat kuulata, et saaksin veenduda peole minemises:



... ja veendusingi. Ilmselgelt ma ei läinud.

Praegu rohkem ei kirjutagi, jääb edaspidiseks ka uudiseid.


:)




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar